Românii se aliniază tot mai mult la tendinţele internaţionale
în materie de plăci ceramice, atât în materie de culori, cât şi de
dimensiuni.
Când vine vorba de (re)amenajarea
băii şi bucătăriei, probabil că unul dintre primele lucruri la care te
gândeşti este preţul. În acest caz, este bine să ştii că, în momentul de
faţă, bugetul mediu alocat de către români pentru achiziţia de gresie
şi faianţă este ceva mai scăzut decât în anii de boom. Astfel, dacă în
2008 clienţii plăteau, în medie, 27,5 lei pe metru pătrat pentru plăcile
ceramice, la nivelul anului 2011 aceştia au cheltuit 25 de lei pe metru
pătrat, potrivit datelor companiei Lasselsberger (ce deţine brandul
Cesarom). În ceea ce priveşte coşul de cumpărături, clienţii de pe acest
segment au făcut anul trecut achiziţii individuale de circa 800-900 de
lei, cumparativ cu 2008, când plăteau 1000-1.100 de lei. Cu toate
acestea, în momentul de faţă poate fi observată o uşoară tendinţă de
creştere a bugetului alocat pentru achiziţia de gresie şi faianţă,
notează reprezentanţii Lasselsberger.
Un
alt lucru pe care va trebui să-l iei în calcul atunci când planifici
reamenajarea casei este costul manoperei. În cazul placării cu gresie şi
faianţă, aceasta te va costa încă aproximativ 50% din preţul
materialelor. Astfel, cheltuielile totale pentru montarea de gresie şi
faianţă într-o locuinţă (în baie, bucătărie şi hol) se ridică la circa
1.300 de lei, în cazul montatorilor independenţi, şi la 1.500 de lei, în
cazul firmelor de profil.
Culori puternice şi elemente decorative
Şi în ceea ce priveşte preferinţele estetice ale românilor se poate
observa o evoluţie pozitivă. Potrivit reprezentanţilor Lasselsberger,
băile şi bucătăriile în culori pale încep să fie de domeniul trecutului.
Astfel, 85% dintre români cumpără colecţii de plăci ceramice care
includ şi elemente decorative (brâuri, medalioane etc.), cele mai
căutate fiind acelea care incorporează elemente din natură (lemn,
piatră, elemente metalice), modă (material textil, piele) sau pictură.
“Se cumpără tot mai multe plăci ceramice în game de culori pastelate, a
căror monotonie este înlăturată de folosirea elementelor complementare
de decorare în culori puternice şi grafică minimalistă. Datorită
evoluţiei extraordinare a tehnologiilor de decorare, cât şi a
materialelor utilizate în acest scop, posibilităţile şi tipurile de
decor ce se pot obţine pe plăcile ceramice au devenit nelimitate”,
subliniază Toni Teau, directorul general al Lasselsberger România. Ca
urmare a cererii crescute pentru plăcile ceramice decorative, compania a
anunţat, în prima parte a anului trecut, majorarea cu 50% a capacităţii
de producţie de plăci ceramice decorative, ajungând la peste trei
milioane de piese pe an.
Plăcile mari, tot mai populare
O altă tendinţă din ce în ce mai vizibilă în rândul românilor care
doresc să-şi (re)amenajeze casa constă în preferinţa acestora pentru
gresia şi faianţa de dimensiuni mai mari. “Plăcile ceramice de
dimensiuni mici încep să nu mai fie dorite de către clienţi. Aceştia se
aliniază practic tendinţelor internaţionale de amenajare a locuinţei,
iar majoritatea aleg formatele mai mari şi mai elegante, de 20×40 de
centimetri şi 25×40 de centimetri”, notează Teau. Spre comparaţie, în
urmă cu doi ani, jumătate din românii care achiziţionau plăci ceramice
optau pentru faianţă cu dimensiuni de 20×30 de centimetri şi gresie de
30×30 de centimetri.
No comments:
Post a Comment